Benetton | moda per dones

Ara fa 65 anys que va néixer en el Veneto, Itàlia la marca, i jo personalment la vaig trobar a Roma fa 35 i encara recordo la camisa de franela de quadres blancs i negra que em vaig comprar.

Benetton es la iniciativa primerenca d’un home, Luciano Benetton , amb la inquietud per admirar el seu entorn i descobrir que les persones volien color a les seves robes. La seva germana teixia jerseis a mà, i amb visió va comprar la primera teixidora de segona mà per a poder augmentar la producció manual que feia. I amb el seu passat de comercial de periòdics va començar a vendre la seva petita producció en el seu entorn pròxim. Eren quatre germans, era el major i al temps es van incorporar tots al negoci.

El seu negoci principal és la roba amb la línia casual (informal) «United Colors of Benetton», «Sisley» més orientada a l’alta costura, «Playlife» roba per a tota ocasió.

La història de la marca està plena de fites importants que van marcar no sols el seu recorregut sinó també la seva capacitat d’expansió.
Un d’ells va anar la democratització d’estils per a tots els gèneres, basats en el color més que en la línies i estilisme de les peces. En qualsevol dels seus 5000 establiments en el món, 4.500 de les quals són franquícies i cinc-centes són pròpies ( font 2017)

El logo de Benetton és verd, té molta intenció de sostenibilitat i de qualitat, però és la seva història en la comunicació publicitària la que en els 90 li va portar molta notorietat a la marca de la mà del fotògraf Oliviero Toscani i els seus anuncis que per a res tenien a veure amb la roba sinó amb el missatge, però que aquesta, la roba, es convertia en un atrezzo creatiu que fins i tot en un segon valor es quedo com a marca del tolerant, de l’heterogeni, de la diversitat., això si sempre marcat amb el logo.

A Catalunya les botigues estan distribuïdes en les següents localitzacions, aquesta valoració és molt descriptiva de la connexió el públic local amb la marca internacional, perquè la seva moda és global, és a dir, gaudeix del privilegi d’oferta al seu estil sense tenir en compte el lloc, i això que defineix molt bé com funciona el seu tipus d’oferta amb la població local catalana.

La gran majoria dels establiments responen a una tipologia de botiga de nucli urbà, al caràcter mediterrani i molt italià de passejar i comprar al carrer de les ciutats que fan d’artèria de serveis estratègics de territori. Uns altres els menys responen a les àrees especialitzades de centres comercials.

  • Benetton Barcelona capital – 12 localitzacions
  • Benetton Girona capital
  • Benetton Tarragona capital – 1 localització
  • Benetton Lleida capital – 1 localització
  • Benetton Vic ( Barcelona) – 2 localitzación ( grans i nens)
  • Benetton Olot ( Girona) – 1 localització
  • Benetton Castelldefels ( Barcelona) – 1 localització
  • Benetton Manresa ( Barcelona) – 1 localització
  • Benetton Vilafranca ( Barcelona) – 1 localització
  • Benetton Vilanova ( Barcelona) – 1 localització
  • Benetton Sitges ( Barcelona) – 1 localització
  • Benetton Cambrils ( Tarragona) – 1 localització
  • Benetton Reus ( Tarragona) – 1 localització
  • Benetton Viladecans ( Barcelona) – 1 localització
  • Benetton Gava ( Barcelona) – 1 localització
  • Benetton Sant Boi de Llobregat ( Barcelona) – 1 localització
  • Benetton Granollers ( Barcelona) – 1 localització
  • Benetton Mataró ( Barcelona) – 3 localitzación
  • Benetton Pineda de Mar ( Barcelona) 1 localització
  • Benetton Blanes ( Girona) – 1 localització
  • Benetton Lloret de Mar ( Girona) – 1 localització
  • Benetton San Feliu de Guixols ( Girona) – 1 localització
  • Benetton Platja d´Aro ( Girona) – 1 localització
  • Benetton Puigcerdà ( Girona) – 1 localització